weekend! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Chardonnay Dijk - WaarBenJij.nu weekend! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Chardonnay Dijk - WaarBenJij.nu

weekend!

Blijf op de hoogte en volg Chardonnay

05 Oktober 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Zaterdag ochtend ben ik met Dalila en Lais naar de old biscuit mill market geweest. Een ontzettend leuke markt met een eet gedeelte en een gedeelte met kraampjes en kleine winkeltjes. Ze verkochten er prachtige leren tassen, sieraden, horloges, houten zonnebrillen en kleding. Ik denk dat alles zelf gemaakt/ontworpen was. Veel jonge hippe mensen verkochten de producten. Helaas was het wel een hele dure markt, maar zeker leuk om alles te zien! Hier neem ik Paolo ook zeker mee naar toe:)
Het eet gedeelte was ook super leuk en gevarieerd. Je had er taarten, noten, zelf gemaakte drankjes, pizza, sushi, broodje hotdog, pannenkoeken en nog veel meer. Voor ieder wat wils! Ik had gekozen voor piroska en als drankje iced tea rooibos met munt en honing. Beide erg lekker!

's Middags ben ik samen met Lais gaan paardrijden op long beach. De omgeving was geweldig. Mijn paard heette Pocket en was heel ondeugend, maar dat maakte het juist leuk. Jammer genoeg hebben we heel veel gestapt en niet echt gereden. Ik heb wel lekker kunnen genieten van de zee en het prachtig witte strand!

's Avonds ben ik op tijd naar bed gegaan. Lais, Dalila en ik hadden alle drie last van onze darmen. Vandaag had ik er jammer genoeg nog steeds last van. Waarschijnlijk gewoon iets verkeerds gegeten.

Vandaag (zondag) ben ik heerlijk op stad geweest met twee meisjes uit het weeshuis. Om half 9 hebben Dalila en ik ze opgehaald met de taxi en naar 'ons' huis gebracht. We hebben lekker gekleurd, wat gedronken en een appeltje gegeten. Om half 11 zijn we naar het strand gegaan. Ze vonden de taxi rit niet zo leuk, maar eenmaal op het strand aangekomen waren ze weer vrolijk. Waarschijnlijk was het de eerste keer op het strand. Miquela is 2 en Junita bijna 3. Ze vonden het zand heel gek voelen aan hun voeten en de zee een beetje eng. Junita is uiteindelijk wel met haar voetjes in het water geweest. Het water was nog wel heel koud. Maar er waren mensen zo gek om er in te zwemmen, brrr! Ze hebben lekker gespeeld in het zand, wat water gedronken en een lolly gekregen. Ik zag dat ze genoten en dat gaf mij zo'n geweldig gevoel!
We hebben ze meegenomen naar een restaurant en ze hebben lekker pasta bolognese op. Junita was echt aan het genieten. Na elke hap zei ze; hmmmm! Ook hadden ze voor het eerst appelsap op. In het weeshuis krijgen ze alleen een heel klein beetje water elke dag. Dus ze waren er meteen helemaal dol op.
Om half twee hebben we ze weer meegenomen naar African Heart (zo heet ons huis). Ze zijn gewend om een middag dutje te doen, dus in de taxi vielen ze al in slaap. We hebben ze op de bank gelegd en ze hebben even lekker geslapen. Heerlijk om zo'n klein wezentje zo vredig te zien slapen. Na het dutje hebben ze een lekker waterijsje op en hebben we ze gedoucht. In het weeshuis worden ze alleen schoongemaakt met water in de wasbak, dus de douche vonden ze prachtig. Ook vonden ze het heel leuk om zichzelf in te smeren met zeep. Na het douchen hebben we de tandjes gepoetst (met de tandenborstels die ik gekregen heb van mijn tandarts, dankjewel!) en schone kleding aangedaan. Om half 4 hebben we ze weer terug gebracht naar het weeshuis. Miquela was in tranen toen we haar achter lieten in het weeshuis en dat was hartverscheurend. Maar ik denk dat ze deze dag niet had willen missen!

Ik zal wat foto's plaatsen bij deze blog, zodat jullie een goede indruk hebben van mijn weekend. Ik zou zeggen; geniet ervan!

Veel liefs, dikke kus van mij :)

ps. Ik lees met veel plezier jullie reacties op mijn blog. Dankjulliewel!!




  • 05 Oktober 2014 - 19:48

    Oma:

    Wat heerlijk om te lezen, dat ze zoveel plezier hebben gehad.
    Dat geeft echt voldoening.
    Hoe eenvoudig kun je die kindertjes blij maken.
    Fantastisch Chardo.
    Liefs Opa en Oma

  • 05 Oktober 2014 - 19:55

    Sander & Simone:

    Wat voelen we ons klein als we jouw verslag lezen; wat hebben we het hier toch goed... Je zou ze het liefst allemaal naar hier halen en zorgen dat ze het goed hebben. Maar jij DOET het toch maar, zo stoer.
    Met plezier (en een beetje trots op afstand) lezen we je verslagen.

    Dikke kus,
    S & S

  • 05 Oktober 2014 - 19:56

    Karel:

    Echt leuk hoor meid! Blijf werken aan je schrijfstijl, kan beter.

    Lõbus ja hoia kõva,
    Karel

  • 05 Oktober 2014 - 21:01

    Pappa:

    Groots bezig schat.
    Heel veel liefs, welterusten en morgenochtend uitgerust en gezond weer op!
    Mamma en pappa
    V

  • 06 Oktober 2014 - 13:38

    Margo:

    Ben jaloers op je paardrijrit op dat schitterende strand. Superomgeving.
    Bij je verhaal en de foto's van die twee kleintjes hou ik het bijna niet droog. Ik zou zeggen neem ze mee naar Leerdam!!! Het zal allemaal wel heel dubbel voelen. Stiekem wel een beetje jaloers dat je zulk goed werk verricht moet toch een bepaalde voldoening geven. Zo stoer was ik op die leeftijd niet.
    Hou je taai!!
    Groetjes de buurvrouw

  • 06 Oktober 2014 - 14:27

    Marianne:

    Wat een geweldig mooie foto's Chardo.
    Super mooi aan het strand.
    Wat een schatjes heb je mee uitgenomen, wat mooi dat je ze zo'n fijne herinnering hebt gegeven die neemt niemand ze meer af.
    Super trots op jou.

    liefs H&M

  • 06 Oktober 2014 - 17:10

    Merel:

    Klinkt als een weekend wat je nog lang bij zal blijven! Heel gaaf, geniet ervan. Liefs

  • 06 Oktober 2014 - 18:11

    Oma En Opa Vianen:

    Lieve Chardonnay,
    We vonden het heel fijn om jou gisteren zo gelukkig te zien met de kinderen
    Dat jij met ze naar het strand was geweest.
    Jij geeft ze alle liefde die zij te kort komen.
    Wij zijn ongelooflijk trots op jou.
    Dikke kus en liefs van ons.
    Er volgt nog een kaartje van ons.

  • 07 Oktober 2014 - 14:28

    Lianne:

    Wat een prachtige foto's allemaal. En weer leuk geschreven. Wat fantastisch dat je dit allemaal doet. Voor zowel de kids als jullie volgens mij onvergetelijk. We zijn trots op jou!!

  • 09 Oktober 2014 - 17:33

    Tooske:

    Je vorige blog las ik bij papa en mama en vond ik nogal heftig! Maar nu lees ik dat je het hebt opgenomen als n uitdaging. We zijn supertrots op je! Wat n schatjes en zo eenvoudig blij te maken. Echt ontroerend! Het geluk wat van jouw gezicht afstraalt door die blijde kindersnoetjes. Mooi hoor. Fijn te lezen dat je het uiteindelijk goed naar je zin hebt, knuffel van je tante xx


  • 10 Oktober 2014 - 22:35

    Oma Uit Rotterdam:

    Ik heb je kaart ontvangen. Wat een leuke foto's.
    Geweldig dat je zulk mooi werk kan doen.
    Veel liefs van oma uit Rotterdam
    Ik schrijf dit uit naam van oma
    Ook van mij de hartelijke groeten en veel succes met de
    kinderen. Tante Tine

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Chardonnay

Actief sinds 07 Sept. 2014
Verslag gelezen: 380
Totaal aantal bezoekers 6897

Voorgaande reizen:

24 September 2014 - 02 December 2014

Kaapstad

Landen bezocht: