De tijd vliegt voorbij! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Chardonnay Dijk - WaarBenJij.nu De tijd vliegt voorbij! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Chardonnay Dijk - WaarBenJij.nu

De tijd vliegt voorbij!

Blijf op de hoogte en volg Chardonnay

12 Oktober 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Ik realiseerde mij vanmorgen dat ik al bijna 3 weken van huis ben. De tijd vliegt voorbij. Ik merk wel dat de heimwee begint te komen. Gisteren had ik een moeilijk moment en vandaag ook een moeilijke dag. Ik denk dat het ook komt omdat het 'vakantie' gevoel verdwijnt en ik beginnen te wennen aan het leven hier. Begrijp mij niet verkeerd, ik vind Kaapstad super! Er zijn gewoon heel veel gave dingen hier die ik graag zou willen delen met de mensen waar ik van hou. Gelukkig komt Paolo iets eerder naar kaapstad en blijft hij 5 dagen bij mij in African Heart slapen. Ik wilde dit heel graag, zodat ik hem kaapstad kan laten zien vanaf de plek waar ik deze weken verblijf. Ook mag hij een dagje mee naar het weeshuis, dus dat is echt super fijn. Kan ik al mijn kindjes aan hem voorstellen.

Helaas moest ik vanmorgen gedag zeggen tegen Dalila en Lais. Beide zijn vanmorgen naar Jeffreys bay gegaan voor een ander project. Ik kon het heel goed met ze vinden, dus ga ze ook zeker missen! Ik zit nu met 3 Zweedse vrijwilligers in het huis die constant Zweeds praten, dus dat is wel jammer. Hopelijk komen er snel nieuwe vrijwilligers bij! Dalila komt 1 november nog lekker een weekje met mij doorbrengen in African Heart, dus die hoef ik maar 3 weekjes te missen gelukkig. En als Dalila dan weg gaat duurt het nog maar een weekje en dan is Paolo er al!

Vrijdag hadden we een afscheidsfeestje in het weeshuis, omdat het Dalila haar laatste dag was. Ze had een springkussen geregeld en heel veel cupcakes. Ook hadden we voor elk kind een zakje gemaakt met wat snoep en kleine speelgoedjes erin. Ze vonden het geweldig en waren allemaal bek af aan het eind van de middag! Ik zal de foto's zo snel mogelijk plaatsen zodat jullie een indruk hebben van het weeshuis, de kids en het afscheidsfeestje.
's Avonds hadden we een social (meeting met alle vrijwilligers van U2Africa) in Hout Bay Harbour Market. Het is een overdekte markt die echt heel sfeervol ingericht is. Een ontzettend gave plek met allemaal eet & drink kraampjes, bandjes en kraampjes waar je afrikaanse spulletjes kan kopen. Het eten hier in Kaapstad is heerlijk trouwens en vergeleken met Nederland heel goedkoop. Meestal betaal je voor een hoofdgerecht tussen de 5 en 15 euro en een cola kost rond de 1 - 1,50 euro. Ik ga dus lekker vaak uit eten hier!

Zaterdag ochtend had ik mijn aller eerste surf les. Ik vond het helemaal geweldig. We werden opgehaald om half 9 en reden naar Big Bay. Dat is ten noorden van Kaapstad aan de Atlantische oceaan. Het water was ontzettend koud! Gelukkig had ik een wet suit aan. De Indische oceaan schijnt warmer te zijn. Ondanks het ijskoude water vond ik het echt geweldig. Het is mij zelfs gelukt om 5 keer op mijn board te staan terwijl ik midden in mijn golf zat. Ik was super trots op mezelf en het gaf echt een kick als het lukte. Foto's als bewijs volgen nog!
Tussen de middag zijn we met de surfgroep burgers gaan eten bij Jerry's net om de hoek. Het was zo gezellig dat we ook meteen afspraken om 's avonds met zijn allen uit eten te gaan.
Nadat we allemaal een middag dutje hadden gedaan zijn we naar Waterfront gegaan om bij Karibu te eten. Karibu is een Zuid-Afrikaans restaurant. Vervolgens hebben we nog wat pool gespeeld en wat gedronken bij Stones als afscheid van Dalila en Lais!

Vandaag heb ik lekker in bed wat films gekeken en rustig aan gedaan. Eindelijk lig ik onder in het stapel bed! Nadat Dalila vertrok heb ik meteen haar bed ingepikt. Veel fijner, in plaats van 100 keer op en neer moeten als je boven slaapt!

Iedereen een hele fijne week!

Liefs, xxx

  • 12 Oktober 2014 - 21:39

    Margo:

    Time flies!! Fijn dat Paolo snel komt! Je hebt volgens mij toch al wel snel je draai gevonden. Knap hoor!Vandaag was een aardige dag in Nederland maar de herfst gaat toch echt beginnen.
    Blijf uitkijken naar je verslagen, ik leef met je mee!
    De Buurvrouw

  • 12 Oktober 2014 - 21:45

    Jet:

    Heimwee is echt niet fijn, maar die bijt jij wel weg...
    Kijk maar lekker uit naar de bezoekjes van je vriendje en vriendinnetje en geniet intussen van de dingen daar, want eenmaal terug in NL krijg je zeker ook weer heimwee naar daar.

    Heel veel plezier, respect en een dikke knuffel! X

  • 12 Oktober 2014 - 22:02

    Karel:

    Ik zie een stijgende lijn, blijf zo doorgaan en over een jaar of 5 zie ik je eerste kinderboek uitkomen. Voor de rest wat een amusante activiteiten beleef je. Laat dat heimwee je tijd niet verpesten meisie!

    Lõbus ja hoia kõva,

    Karel

  • 12 Oktober 2014 - 22:41

    Yhri:

    Hoi Chardonnay,
    Super om te lezen dat je alles eruit haalt wat erin zit!
    Ik kan alleen maar zeggen, geniet ervan en voor je het weet is je mannetje weer bij je ;)
    Wij blijven je volgen dmv je super verhalen.
    Dikke kus en veel plezier.

  • 12 Oktober 2014 - 22:42

    Yuri:

    Yuri uiteraard haha ipv Yhri

  • 13 Oktober 2014 - 07:14

    Marijke:

    Hoi Chardonnay,
    Wat leuk om je verslagen te lezen! De tijd gaat wel snel voorbij! Nog even en je kan Paolo alles laten zien waar jij al die tijd bent geweest. Misschien samen surfen? Dat lijkt me zo gaaf!! Geniet vooral van de mooie momenten! Dikke kus. Marijke

  • 13 Oktober 2014 - 15:44

    Angelique Steins:

    Hoi wat leuk om jou te volgen en de foto's te zien .geniet er nog van het is toch heel speciaal wat je mee maakt gr uit tiel

  • 13 Oktober 2014 - 17:18

    Oma:

    Wat leuk dat Paolo eerder kan komen. En wat een gezellig afscheidsfeestje was dat.
    De kids hebben heel veel plezier. En wij genieten mee van je verhalen en foto's.
    Liefs en een dikke kus opa en oma.

  • 14 Oktober 2014 - 21:01

    Tooske:

    Ha lieverd jammer van je heimwee maar je slaat je er
    Bewonderens waardig door heen!! Je onderneemt geweldige
    Dingen wat n mooie schat aan herinneringen geeft.
    Jammer dat dalila weg is maar denk maar veel aan haar terugkomst en wat heerlijk dat paolo dan ook al gauw komt.
    Heeele dikke knuffel van je tante xx

  • 19 Oktober 2014 - 18:44

    Opa En Oma (vianen):

    Lieve kleindochter,


    Dank je wel voor het lieve kaartje met de mooie foto´s van jou
    en de kindjes.
    We hopen dat er snel weer meisjes voor jou komen, dan ben je niet zo alleen.
    Geniet van het lekkere eten, en van alle mooie dingen die daar zijn.

    Hele dikke kus en een knuffel van ons

    P.S Heb je ook ons kaartje ontvangen ?

  • 22 Oktober 2014 - 09:53

    Merel:

    Leuke foto's! Ik ontdekte ze vandaag pas voor het eerst onder de verslagen, hahaha. Stom. Maar het weeshuis ziet er goed uit zeg! Spreek je snel X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Chardonnay

Actief sinds 07 Sept. 2014
Verslag gelezen: 308
Totaal aantal bezoekers 6898

Voorgaande reizen:

24 September 2014 - 02 December 2014

Kaapstad

Landen bezocht: