Prinsessen voor 1 dag - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Chardonnay Dijk - WaarBenJij.nu Prinsessen voor 1 dag - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Chardonnay Dijk - WaarBenJij.nu

Prinsessen voor 1 dag

Blijf op de hoogte en volg Chardonnay

16 November 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Toen ik voor het eerst in het weeshuis kwam vielen mij een hele hoop dingen op. Een van die dingen was dat ze heel veel kleding hebben, maar geen verkleed kleren. Ik heb vijf meiden in mijn groep, dus het leek mij leuk om kroontjes en prinsessen jurken voor ze te kopen. Na lang zoeken had ik eindelijk de perfecte prinsessen rokjes gevonden.

Vorige week maandag ochtend had ik de rokjes mee genomen naar het weeshuis. Samen met Helene heb ik ze omgekleed en omgetoverd tot echte prinsesjes. We gingen langs al het personeel, zodat ze veel complimenten zouden krijgen. We hebben ze de hele dag prinses genoemd. De kroontjes vonden ze ook super leuk. Alleen Sihle vond het niks, maar ze is autistisch en nieuwe dingen vindt ze niet fijn. Ze hebben de hele dag gestraald en ik zag dat ze zich echt prinsessen voelden.
Ik zal foto's bij dit verslag zetten voor een goede indruk. Het kan even duren, want de wifi is niet super vandaag!

Voordat Dalila vorige week weg ging ben ik ook nog een dagje uit geweest met haar, Michaelah en Sakhe. We zijn naar het strand geweest, omdat Sakhe daar al heel lang om vroeg. Vervolgens zijn we naar Canal walk geweest om spelletjes te spelen en ijs te eten. Canal walk is een hele grote shopping mall, dus we zijn ook naar een kleding winkel gegaan waar ze allebei een paar schoenen uit mochten kiezen. Natuurlijk moesten de nieuwe schoenen meteen aan en vol trots liepen ze rond! Na een lekkere lunch bij de Mac Donalds hebben we ze weer terug gebracht naar het weeshuis. Het was de laatste keer dat Dalilah Michaelah kon zien. Ze wil haar ontzettend graag adopteren, maar helaas is het niet mogelijk. Je moet getrouwd zijn en hier wonen om een kindje uit dit weeshuis te adopteren. Zelf zou ik ontzettend graag Neveah en haar zusje Pearl meenemen. Twee pittige meiden, maar ik werd al meteen de eerste dag verliefd op ze. Donderdag als Paolo hier is gaan we lekker een laatste dagje uit met haar. Daar kijk ik echt naar uit!

Vandaag ben ik lekker een dagje weggeweest met Juanita. Ze lijkt een stuk ouder, maar is pas 2 jaar. We zijn naar waterfront geweest om een boottochtje te maken. Maar eerst hebben we lekker een frozen yoghurt gegeten. Na de boottocht hebben we gespeeld in de speeltuin en heeft ze haar gezicht laten schminken. Als lunch hebben we lekker patatjes en kip op. Na de lunch nog even lekker gespeeld met de fontein en vervolgens terug gegaan naar mijn backpackers. Daar hebben we even een uurtje tv gekeken en gekleurd. Om 14 uur bracht ik haar weer terug naar het weeshuis.
Vanmiddag heb ik al mijn spullen ingepakt en ben ik verhuisd naar een andere kamer. Paolo mag namelijk niet in de vrijwilligerskamer slapen. We slapen nu samen in een andere dorm. Helaas in een stapelbed, omdat een privé kamer 3 keer zo duur is. Maar het is maar voor 4 nachtjes en ik ben veel te blij dat ik hem morgen eindelijk weer kan knuffelen!!!

Een hele fijne nieuwe week toegewenst voor jullie allemaal.

Veel liefs,


  • 16 November 2014 - 21:40

    Oma:

    Zo meissie weer een heleboel dingen gedaan met de kinderen.
    En met Juanita weg geweest, wat had ze een mooi gezichtje laten doen.
    En nu begin je aan je laatste week in het weeshuis. Daarna heerlijk 2 weekjes om alles aan Paolo te laten zien. Geniet van de laatste week met je kindertjes.
    Tot gauw liefs opa en oma.

  • 17 November 2014 - 06:50

    Marijke Vincent:

    Wat heb je weer leuke en mooie dingen gedaan, Chardonnay! Goed bezig geweest! En nu nog genieten van de laatste weekjes daar! Veel plezier!
    Groetjes,
    Marijke

  • 17 November 2014 - 11:14

    Lianne:

    Wat doe je toch een goed werk! Het is gewoon helemaal jou ding. Natuur talent!! De verslagen lees ik met genoegen. En wat fijn dat Paolo er bijna is. Vanaf nu lekker samen genieten. Deze laatste week nog in het tehuis en dan even lekker echt samen genieten!! Liefs van ons allemaal. Xx

  • 17 November 2014 - 15:52

    Tooske:

    Hoi lief nichtje, geweldig die prinsessenfoto's! Je hebt de kinderen weer onvergetelijke dagen gegeven! Nu lekker samen genieten met Paulo! En als de dag komt dat je afscheid moet nemen van de kinderen, heel veel sterkte! Tot snel knuffel van je tante xx

  • 18 November 2014 - 19:42

    Oma En Opa:

    Lieve Chardonnay,
    Vrijdag is het zover.
    Dan ga je afscheid nemen van je vijf prinsesjes!, dat doet pijn.
    Je hebt ze in je hart gesloten, hun leventje opgefleurd,met leuke
    uitjes, frietjes eten en lekker onder de douche, en wat al niet meer.
    Dit alles heb je met liefde gedaan!
    Jij bent onze ,,Angel" en zijn trots dat wij je opa en oma mogen zijn.
    Chardonnay en Paolo gaat nu samen genieten van al het moois
    van Kaapstad.
    En hopen jullie over 2 wekwn in de armen te sluiten.
    Tot ziens en dikke kus.
    Oma en Opa
    p.s. Dankjewel voor je kaart en het smsje.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Chardonnay

Actief sinds 07 Sept. 2014
Verslag gelezen: 231
Totaal aantal bezoekers 6900

Voorgaande reizen:

24 September 2014 - 02 December 2014

Kaapstad

Landen bezocht: