Nog 3 weken in het mooie Kaapstad! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Chardonnay Dijk - WaarBenJij.nu Nog 3 weken in het mooie Kaapstad! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Chardonnay Dijk - WaarBenJij.nu

Nog 3 weken in het mooie Kaapstad!

Blijf op de hoogte en volg Chardonnay

08 November 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Het is bijna twee weken geleden dat ik mijn laatste blog geschreven heb. Ik ben de afgelopen twee weken veel ziek geweest en daardoor had ik ook meer heimwee. Als je ziek bent wil je gewoon het liefste thuis zijn! Niks ernstigs, gewoon veel last van mijn buik en regelmatig bezoekjes aan het toilet. Gelukkig had ik ook goede dagen, dus ik heb ook wel leuke dingen gedaan.

Het weekend van 25 en 26 oktober heb ik lekker rustig aan gedaan. Zaterdag ben ik naar een grote shopping mall geweest met meer dan 400 shops. Ik moest mezelf in houden om niet volledig te gaan shoppen voor mezelf, maar dat heb ik goed gedaan. Ik heb alleen cadeautjes gekocht voor andere:)
Zondag ben ik met 4 meiden naar Muizenberg strand gegaan met de trein. Het was de eerste keer dat ik hier de trein gebruikte en het was eigenlijk heel makkelijk en comfortabel. De treinreis duurde ongeveer 40 minuten en ik moet 10 rand betalen voor een enkele reis. Kan je je voorstellen dat het 70 cent kost met de trein naar Utrecht? Ideaal! We waren van plan om eerst naar de markt te gaan en vervolgens heerlijk op het strand te gaan liggen, maar helaas waaide het te hard om op het strand te liggen. De markt was wel heel leuk. Ik ben goed geslaagd voor souvenirs.

Door de weeks heb ik vooral doorgebracht in het weeshuis. Lekker met de kindjes gespeeld en geknuffeld. Elke dag een uurtje naar de baby's geweest om ze de fles te geven en wat extra aandacht. Neveah begint eindelijk te praten, dus ik ben super trots op haar. Een van de eerste woordjes die ze geleerd heeft is Nene. Zo noemen de kindjes mij, omdat Chardonnay natuurlijk veel te moeilijk is. Bedankt pap en mam haha! Inmiddels kent ze bijna alle namen van de kinderen, maar helaas haar eigen naam nog niet. Ik oefen elke dag met haar, dus hopelijk kan ze het voordat ik weg ga.

Het weekend van 1 en 2 november ben ik op vrijdag avond met alle vrijwilligers van het weeshuis naar een halloween markt geweest. Het stelde helaas niet zoveel voor. Helene, Isa en ik zijn toen naar de Mexicaan gegaan bij mij in de straat en hebben heerlijk gegeten.
De volgende dag zijn we met zijn drieën op een wijn tour gegaan. Het bleek een privé tour, dus we konden zelf aangeven wat we wilden doen. We zijn begonnen bij een Cheetah outreach. Hier leven veel Cheetahs die gered zijn uit wild. Een van de cheetahs is mak en wordt veel gebruikt in films. We mochten hem aaien en zij maakten foto's die je uiteraard achteraf kon kopen.
Vervolgens zijn we naar onze eerste wijnproeverij gegaan in Stellenbosch. Het uitzicht was echt geweldig en ik heb heerlijke wijnen geproefd. Vond zelf de rosé hier niet zo lekker. Ze hebben allemaal een aardbei smaakje. Ik was helemaal weg van de Pinotage. Het is een zuid-Afrikaanse rode wijn. Heerlijk!
Daarna hadden we de gids gevraagd of hij naar een aardbeien boerderij wilde gaan, want we hadden gehoord dat er veel waren in Stellenbosch. Ik vond het ontzettend leuk. We kregen allemaal een plastic bakje en mochten zoveel aardbeien plukken als we wilden en dan werd het achteraf gewogen en de prijs bepaald. Ik had een grote bak vol voor maar 40 rand (3 euro). Na de heerlijke aardbeien kwamen we in Franschhoek. Een heel leuk klein dorp waar ze toevallig dit weekend een braderie hadden. We hebben daar even lekker geluncht en wat kraampjes bekeken. 's Middags hebben we nog twee wijnproeverijen gedaan. Aan het einde van de middag voelde wij de wijnen aardig zitten haha. Het was een zeer geslaagde dag!
Zondag was Dalila eindelijk terug in Kaapstad. We zijn heerlijk met zijn allen naar het strand geweest in Camps Bay.

Dalila bleef de hele week en is helaas vandaag echt vertrokken naar Brazilië. Ze heeft mij een Paolo uitgenodigd om langs te komen en in haar strandhuis te verblijven, dus dat moeten we zeker van de zomer gaan doen. Flink sparen dus!
Vanaf woensdag ben ik al ziek, dus ik doe dit weekend rustig aan. Vanmorgen naar een markt geweest en morgen misschien even naar het strand. Vanavond gaan we met alle vrijwilligers uiteten want het is Kaysa haar laatste avond. Hopelijk blijft dit eten wel binnen. Ik ben al aardig wat kilo's afgevallen door het ziek zijn, maar dat zal er ongetwijfeld snel weer aanzitten als Paolo hier is. Nog 9 dagen. Ik kan niet wachten!!!

Veel liefs,

xxx

  • 08 November 2014 - 22:43

    Oma:

    Je hebt weer van alles meegemaakt zo te horen, fijn dat je tussen het ziek zijn, toch nog wat leuke dingen kon doen. En wat leuk dat Neveah zo vooruit gaat, dat is een bekroning op je verblijf daar.
    Super gedaan.
    Liefs opa en oma xxxxxxxxxxxxx

  • 09 November 2014 - 08:04

    Ans Kruijswijk:

    hi chardonnay. Wat een gezellig verslag. Jammer van het ziet zijn , maar dat gaat ook weer over. Het was me al opgevallen dat je wat gewicht verloren had, maar dat zit er strakjes weer op. Nog even genieten,
    Lieve groetjes uit Hengelo.xxxx

  • 09 November 2014 - 19:57

    Merel:

    Wat vliegt de tijd! Echt heel vervelend dat je elke keer ziek bent :( Beterschap! En geniet nog van je laatste weken :D Liefs X

  • 09 November 2014 - 20:06

    Marianne:

    Hoi Chardo,
    Leuk om weer wat van je te horen en te zien.
    Wat gaat de tijd toch snel.
    Voor dat je het weet zit je weer hier:)
    Geniet nog van je kindjes en de prachtige omgeving daar.
    liefs H&M

  • 10 November 2014 - 17:21

    Tooske:

    Ha lieve nicht jammer dat je zo ziek bent geweest en daardoor ook meer last had van je heimwee! Gelukkig schiet de tijd op, Paolo is er voor je t weet! Geweldig dat je zo n vooruitgang boekt bij neveha. Als je de foto s van haar met elkaar vergelijkt zie zo n verschil in dat snuitje van dr!! Kusje

  • 16 November 2014 - 16:24

    Margo:

    Het is weer even geleden dat ik heb gereageerd maar blijf je blog met interesse lezen! Time flies inderdaad.
    Maar wat een avontuur dit blijft je rest van je leven bij. Fijn als je kinderen ook echt wat kan meegeven door er voor ze te zijn. Hoop dat je je wat beter voelt. Wil je heimwee niet aanwakkeren maar onze dames vragen toch regelmatig wanneer je nou ook alweer thuiskomt. Nog veel plezier, zet hem op en hou je taai.
    Groetjes De Buurvrouw

  • 16 November 2014 - 19:07

    Oma En Opa:

    Hallo leiverd,
    Nog een nachtje slapen, dan zein jullie
    elkaar weer naar een lange tijd.
    Geniet deze 2 weken van alles wat jullie
    gaan doe en meemaken.
    Groetjes en liefs voor jou en Paolo
    xxxxx opa en oma.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Chardonnay

Actief sinds 07 Sept. 2014
Verslag gelezen: 275
Totaal aantal bezoekers 6918

Voorgaande reizen:

24 September 2014 - 02 December 2014

Kaapstad

Landen bezocht: