aangekomen in kaapstad - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Chardonnay Dijk - WaarBenJij.nu aangekomen in kaapstad - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Chardonnay Dijk - WaarBenJij.nu

aangekomen in kaapstad

Blijf op de hoogte en volg Chardonnay

25 September 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Na 20 uur reizen en de nodige spanning ben ik eindelijk aangekomen in Kaapstad. Het afscheid op Schiphol was even lastig, maar toch ging ik met een goed gevoel het vliegtuig in. Ik zat in een ontzettend luxe vliegtuig met heerlijk eten.

Op Dubai aangekomen was het even een zoektocht waar ik naar toe moest. Veel stond in het Arabisch aangegeven en daar kan ik echt niets uit opmaken. Uiteindelijk bleek dat ik met de trein naar mijn gate moest. Eenmaal bij de goede gate aangekomen snel wifi aangezet en gaan skypen met paolo! De vier uur wachten waren dan ook zo voorbij.

Van Dubai naar Kaapstad heb ik ook best veel kunnen slapen. Toch sloopt zo'n lange reis en het slapen in vliegtuigstoelen je wel! Op Kaapstad zou ik opgehaald worden door een man van de organisatie you2africa. Eenmaal aangekomen in de aankomst hal stond er niemand met mijn naam. Lang gewacht en gezocht en uit eindelijk lichtelijk in paniek maar een telefoon nummer gebeld van de organisatie. We waren elkaar blijkbaar misgelopen. Uiteindelijk kwam het allemaal goed. We hebben nog een vrouw uit brazilie van het vliegveld gehaald die voor 2 weken bij mij in het vrijwilligershuis verblijft. Verder zit er nog een meid uit brazilie en een jongen uit Zweden die ook hetzelfde project doen als ik.

De eerste indruk is heel goed. Gezellige mensen en een leuk vrijwilligershuis! Morgen en overmorgen heb ik een rondleiding door Kaapstad en maandag mijn eerste dag bij de weeskinderen.

Ik heb er ontzettend veel zin in en houd jullie op de hoogte!

Liefs, xxx


  • 25 September 2014 - 16:54

    Lotje :

    Ahh Chardo precies waar je bang voor was; niemand die je opwacht daar aan de andere kant van de wereld haha! Gelukkig is t goed gekomen. Ben nog steeds jaloers en kan niet wachten op al je verhalen! Kusjeeee

  • 25 September 2014 - 16:59

    Oma:

    Hoi Chardo,
    Wat fijn dat alles goed ging.
    Heb je onderweg nog wat kunnen zien van Z-Afrika.
    En jammer dat er nu niemand stond met jouw naam, dat wilde je graag.
    Mooi verslag heb je er van gemaakt.
    Dag lieverd tot de volgende keer.
    Liefs Oma

  • 25 September 2014 - 17:41

    Lianne :

    Petje af hoor! Super stoer dat je dit doet. Goed om te horen allemaal. Veel succes en plezier!

  • 25 September 2014 - 23:04

    Merel:

    Veilig en wel gelukkig!

    Slaap lekker je eerste nachtje, liefs.

  • 26 September 2014 - 23:01

    Betsy:

    hey Chardonnay, wat een spanning meid, maar je ziet alles komt goed!! leuk om je verhalen te lezen, ben heel benieuwd naar je ervaringen met de kinderen daar....
    zet hem op en....geniet!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Chardonnay

Actief sinds 07 Sept. 2014
Verslag gelezen: 335
Totaal aantal bezoekers 6933

Voorgaande reizen:

24 September 2014 - 02 December 2014

Kaapstad

Landen bezocht: